70 27 50 97
70 27 50 97

Eva Steensig

Danmarks førende ekspert i forbrugerforståelse


Eva Steensig lever af at hjælpe virksomheder og organisationer med at forstå deres kunder og navigere i de forandringer blandt mennesker, som påvirker dem og deres marked.
Eva Steensig er Danmarks førende forbrugerekspert. Som fast inventar i TV, radio og trykte medier igennem de sidste 20 år (både ind- og udland), har hun delt ud af sin viden om danskernes adfærd, forbrugeradfærd og forandringer. Hun er kvinden bag begrebet Hidden Disruption, som virkelig har fået virksomheder og organisationer til at interessere sig for ændringer i adfærdsmønstre.

Eva er ligeledes jævnligt booket til internationale opgaver, hvor hun - ligesom i Danmark - bruges til at hjælpe virksomheder og organisationer med at forstå deres kunder og navigere i de forandringer blandt mennesker, som påvirker dem og deres marked.

Alle foredrag skræddersyes til opgaven med hertilhørende research i forhold til kundens ønsker og eventuelle problemstillinger.

 

Foredrag med Eva Steensig

 

Det nye liv: Hvor er danskerne på vej hen?

Helt nyt foredrag baseret på spritnye massive findings. En inspirerende, underholdende og tankevækkende rutschebanetur i danskernes liv, hverdag, drømme og behov.  Foredraget handler om danskernes liv, hverdag, adfærd og behov i en tid efter Corona, med krig i Europa, inflation og stigende priser.

Foredraget beskriver mennesker, et samfund, kunder, medarbejdere, borgere og forbrugere i forandring leveret af en kvinde, som rådgiver store og små danske såvel som udenlandske virksomheder og organisationer i, hvordan de netop kan navigere i forandringerne.

Foredraget henvender sig til virksomheder og organisationer med behov for at forstå den samtid og nære fremtid de skal navigere i.

”Virkeligheden overgår ofte fantasien, når det drejer sig om adfærdsændringer i et samfund blandt mennesker, borgere, medarbejdere og forbrugere. For selvom der stadig bliver smurt mange leverpostejmadder, så går det ikke stille for sig, når vi forandrer vores hverdagsliv. Det er i en modreaktion til den fremherskende adfærd, at forandringen skabes. Det er spredt, ofte ubevidst og lidt tilfældigt, når vi ændrer adfærd. Men der er mønstre og sammenhæng i det. Og det har store konsekvenser for den verden, vi lever i. Det ændrer, hvad vi synes er vigtigt, rigtigt, godt, forkert, sjovt, frækt, for meget osv. Det ændrer vores liv, og det ændrer, hvad vi køber, hvilke jobs, vi synes er spændende, og hvilke virksomheder og organisationer, vi tiltrækkes af.”
 

Den nye ambition: De nye statussymboler

Hvad stræber danskerne efter? Hvad opleves vigtigt og attraktivt og hvad mister vi interessen for? Hvad der opfattes som status-givende og interessant går hånd i hånd med udviklingen i danskernes liv og hverdag. Det, der giver status, agtelse og anerkendelse ændrer sig når virkeligheden og danskerne adfærd forandrer sig. Derudover er der stor og voksende forskel på, hvad der giver status og hvad der har valuta i forskellige grupper i samfundet. Og for at det ikke skal være løgn, så betyder modreaktionsmekanismen, at det der gav status i går opfattes kikset eller latterliggøres i morgen.

Foredraget er baseret på omfattende research og viden om danskernes ændrede adfærd og hvad det betyder for menneskers ambitioner, status og anerkendelse. Evas mangeårige erfaring med opbygning af brands, produkter og positionering fornægter sig ikke når hun deler sine findings, øser ud af eksempler og ikke holder sig tilbage for at komme med konkret anbefalinger.

Foredraget henvender sig til virksomheder der ønsker, at folk skal købe deres brands, produkter og ydelser, fordi det smitter positivt af på dem selv, dvs. giver status og identite.
 

Det nye arbejdsliv: Nye krav til ledelse af medarbejdere

De forandringer, der foregår i samfundet blandt danskerne har store konsekvenser for, hvad der stilles af krav til at lede medarbejdere. Danskerne forandrer sig også som medarbejdere. Sondringen mellem arbejdsliv og privatliv er i opløsning og arbejdslivet får en ny rolle, kollegaerne får ny betydning og der stilles nye krav og forventninger til ledelse og virksomheder. Det udfordrer bl.a. traditionelle KPI’er, tilgange til work-life-balance og for arbejdspladsernes tiltrækningskraft. For ikke at nævne de unge medarbejderes anderledes perspektiver på succes i arbejdslivet, som ofte bliver misforstået.

Foredraget er baseret på en omfattende research og analyse af danskernes adfærdsændringer både i hverdagslivet og i arbejdslivet. Det er et levende, konkret og inspirerende indblik i de forandringer, der kommer til at præge vores adfærd i arbejdslivet fremover. Eva præsenterer ledelsesmæssige muligheder affødt af adfærdsændringerne og skræddersyer indlægget i forhold til de udfordringer i står overfor.  

Foredraget henvender sig til virksomheder og organisationer med behov for at forstå, hvad det kræver at lede medarbejdere i årene frem.
 

De nye rolle: Køn, kønsroller, forældre og børn

Et af de steder, hvor der sker de største forandringer er når det gælder køn, kønsroller, forældre og børn. Flere års dyrkelse af diversitet har givet stemme til alle dem, der opfatter sig selv anderledes og modreaktionen fra alle dem, der ikke opfatter sig anderledes er allerede på vej. Der er tale om et kvindeoprør 3,0 og en manderolle til revision for ikke at tale om alle de køn indimellem. På forældresiden er bagsiden af medaljen af præstationskulturen er ved at få overtaget. Modreaktionen er på vej på fuld kraft. Opgør med præstationskultur, curlingbørn, safetyism og forældre, der forsøger at være perfekte. Man kan tale om et skift fra tigerforældre til elefantforældre. Adfærdsændringerne overgår fantasien og giver grobund for et tankevækkende, lærerigt og inspirerende foredrag. Foredraget er baseret på en omfattende research og analyse af danskernes adfærdsændringer i hverdagslivet med fokus på forældre-rollen, børneopdragelse, køn og kønsroller.

Foredraget henvender sig til alle, som arbejder med mænd, kvinder, forældre og børn som målgruppe eller fokusområde.
 

Det nye klima: Derfor ændrer danskernes klimaadfærd sig så langsomt

Udviklingen i danskernes klimamæssige og bæredygtigheds-adfærd er et godt eksempel på, at der kan være langt fra holdning til handling og at adfærdsændringer for det første ikke nødvendigvis sker af sig selv og for det andet ikke går så hurtigt. Efter at have fulgt danskernes klimaadfærd på nært hold i en årrække tegner der sig et billede af, hvilke mekanismer der skal i spil for at klimaadfærden går fra spredt fægtning til en adfærd, der gør en reel forskel.

Foredraget er en analyse og beskrivelse af danskernes holdninger til og adfærdsændringer når det gælder klima og bæredygtighed. Det er et researchbaseret bud på, hvad der skal ske for at accelerere denne adfærd og hvilke krav og forventninger, der er til virksomheder og offentlige instanser når det gælder klima og bæredygtighed. Foredraget er renset for ønsketænkning og zoomer skarpt ind på virkeligheden som den er, uanset om vi synes om den eller ej.

Foredraget henvender sig til alle virksomheder og offentlige instanser, som er optaget af klima, grøn omstilling og bæredygtighed
 

Mainly mainstream

Efter flere års fokus på at være unik, diversitet, forskellighed og über-individualisering måtte modreaktionen komme. Helt almindelige mennesker insisterer på at være hele uperfekte mennesker uden behov for at imponere omverden med præstationer, men derimod med humanitet, plads til forskel og ærlighed om egne svagheder Der er en voksende interesse for det normale, for at afstå fra jagten på det unikke og for at fejre det almindelige. En bevægelse der har en snært af anti-woke over sig. De forbrugsmæssige konsekvenser af dette er bl.a. interesse for at se almindelig ud og som de andre. Tænk bare outdoortøj, naturligt ”usminket look” og Aldis sneakers. Der viser sig en træthed over det hypede og smarte og et træk henimod helt almindelige som f.eks. kajkager. En anden konsekvens er en vigende interesse for über-premium produkter og potentielt en voksende interesse for mellem-/mainstreamniveauet af produkter. Dette forstærkes kun yderligere når forbrugerne oplever inflation og prisstigninger.

Foredraget er baseret på en omfattende research og analyse af danskernes adfærdsændringer både i hverdagslivet med fokus på, hvad det gør ved os som forbrugere. Det er et levende, konkret og inspirerende indblik i de forandringer, der kommer til at præge vores forbrug i årene fremover. Store forandringer er i gang og påvirker alle, der udvikler, sælger eller markedsfører produkter og serviceydelser og som er optaget af forholdet mellem pris og oplevet kvalitet.

Foredraget henvender sig til virksomheder der udvikler, sælger eller markedsfører produkter og serviceydelser og som er optaget af forholdet mellem pris og oplevet kvalitet.

Booking af Eva Steensig?


Forespørg gratis og uforpligtende på priser, dato og rådgivning. Kontakt StrongMind Foredrag på:


 
70 27 50 97

eller


kontakt@strongmind.dk

Du kan også udfylde kontaktformularen her på siden. Vi glæder os til at hjælpe dig :)
Foredragsholdere:  
Dato/tidspunkt:  
Sted:  
Kontaktperson (dit navn): *
Firma/Organisation:  
Dit telefon nr.:  
Din e-mail: *
Besked:
 
Foredragsholdere der minder om Eva Steensig
Henrik Byager
Foredrag med livsstilseksperten omkring Danmark og danskerne.
Læs mere
Pelle Guldborg Hansen
En af verdens førende forskere i nudging og adfærdsdesign
Læs mere
Thomas Zoëga Ramsøy
Neuropsykolog, opfinder og en af verdens førende hjerneforskere - nudging 2.0
Læs mere
Torben Wiese
Danmarks vanebryder #1 - Bryd vanen og nå jeres mål!
Læs mere
StrongMind Foredrag - Vi kender foredrag | Tel: 70 27 50 97 | E-mail: kontakt@strongmind.dk