70 27 50 97
70 27 50 97

Eva Steensig

Danmarks førende ekspert i forbrugerforståelse



Eva Steensig lever af at hjælpe virksomheder og organisationer med at forstå deres kunder og navigere i de forandringer blandt mennesker, som påvirker dem og deres marked.

Eva Steensig er Danmarks førende forbrugerekspert. Som fast inventar i TV, radio og trykte medier igennem de sidste 20 år (både ind- og udland), har hun delt ud af sin viden om danskernes adfærd, forbrugeradfærd og forandringer. Hun er kvinden bag begrebet Hidden Disruption, som virkelig har fået virksomheder og organisationer til at interessere sig for ændringer i adfærdsmønstre.

Eva er ligeledes jævnligt booket til internationale opgaver, hvor hun - ligesom i Danmark - bruges til at hjælpe virksomheder og organisationer med at forstå deres kunder og navigere i de forandringer blandt mennesker, som påvirker dem og deres marked.

Alle foredrag skræddersyes til opgaven med hertilhørende research i forhold til kundens ønsker og eventuelle problemstillinger.


Alle Eva Steensigs foredrag er baseret på Pattern Based Foresight, som er en metode til operationel og fakta-baseret forståelse af fremtidige behov og adfærd. Metoden baserer sig på systematisk indsamling af adfærdsændringer, identificering af mønstre i adfærdsændringer og en sociologisk analyse af disse adfærdsændringer og deres påvirkning på fremadrettet adfærd. Metoden er dokumenteret, præcis og yderst operationel, idet den baserer sig på konkrete adfærdsændringer og veldokumenteret viden om de mekanismer, der påvirker vores adfærd.

Foredrag med Eva Steensig

 

NYBRYD: Hvor er danskerne på vej hen?

Et helt nyt must hear foredrag baseret på spritnye massive findings. En inspirerende, underholdende og tankevækkende rutschebanetur i danskernes liv, hverdag, drømme og behov.  Foredraget handler om danskernes liv, hverdag, adfærd og behov i en tid efter Corona, med krig i Europa, inflation og stigende priser. Med andre ord en virkelighed, hvor alting er i forandring og brydning. Hvor alle de nye behov, krav og forventninger er et opgør med det eksisterende, det vi allesammen kender og hvor intet bliver som før.

Foredraget beskriver mennesker, et samfund, kunder, medarbejdere, borgere og forbrugere i forandring leveret af en kvinde, som rådgiver store og små danske såvel som udenlandske virksomheder og organisationer i, hvordan de netop kan navigere i forandringerne.

Foredraget henvender sig til virksomheder og organisationer med behov for at forstå den samtid og nære fremtid de skal navigere i.

”Virkeligheden overgår ofte fantasien, når det drejer sig om adfærdsændringer i et samfund blandt mennesker, borgere, medarbejdere og forbrugere. For selvom der stadig bliver smurt mange leverpostejmadder, så går det ikke stille for sig, når vi forandrer vores hverdagsliv. Det er i en modreaktion til den fremherskende adfærd, at forandringen skabes. Det er spredt, ofte ubevidst og lidt tilfældigt, når vi ændrer adfærd. Men der er mønstre og sammenhæng i det. Og det har store konsekvenser for den verden, vi lever i. Det ændrer, hvad vi synes er vigtigt, rigtigt, godt, forkert, sjovt, frækt, for meget osv. Det ændrer vores liv, og det ændrer, hvad vi køber, hvilke jobs, vi synes er spændende, og hvilke virksomheder og organisationer, vi tiltrækkes af.”
 

NYBRUD: De nye ambitioner og statussymboler

Hvad stræber danskerne efter? Hvad vil vi gerne identificeres os med? Hvad opleves vigtigt og attraktivt og hvad mister vi interessen for? Hvhilke produkter, services og brands tiltrækker os og hvorfor? Hvad der opfattes som status-givende og interessant går hånd i hånd med udviklingen i danskernes liv og hverdag. Det, der giver status, agtelse og anerkendelse ændrer sig når virkeligheden og danskerne adfærd forandrer sig. Og for at det ikke skal være løgn, så betyder modreaktionsmekanismen, at det der gav status i går opfattes kikset eller latterliggøres i morgen. Efter über-individualiseringen og flere års fokus på at være speciel og jagt efter det unikke kommer modreaktionenog de forbrugsmæssige konsekvenser er omsiggribende.

Foredraget er baseret på omfattende research og viden om danskernes ændrede adfærd og hvad det betyder for menneskers forbrug, ambitioner, status og anerkendelse. Evas mangeårige erfaring med opbygning af brands, produkter og positionering fornægter sig ikke når hun deler sine findings, øser ud af eksempler og ikke holder sig tilbage for at komme med konkrete anbefalinger.

Foredraget henvender sig til virksomheder der udvikler, sælger eller markedsfører produkter og ydelser og som er optaget af forholdet mellem pris og oplevet kvalit. Og til virksomheder, som ønsker, at folk skal købe deres brands, produkter og ydelser, fordi det smitter positivt af på dem selv, dvs. giver status og identite.
 

NYBRUD: Det nye arbejdsliv og nye krav til ledelse

De forandringer, der foregår i samfundet blandt danskerne har store konsekvenser for, hvad der stilles af krav til at lede medarbejdere. Danskerne forandrer sig også som medarbejdere. Sondringen mellem arbejdsliv og privatliv er i opløsning og arbejdslivet får en ny rolle, kollegaerne får ny betydning og der stilles nye krav og forventninger til ledelse og virksomheder. Det udfordrer bl.a. traditionelle KPI’er, tilgange til work-life-balance og for arbejdspladsernes tiltrækningskraft. For ikke at nævne de unge medarbejderes anderledes perspektiver på succes i arbejdslivet, som ofte bliver misforstået.

Foredraget er baseret på en omfattende research og analyse af danskernes adfærdsændringer både i hverdagslivet og i arbejdslivet. Det er et levende, konkret og inspirerende indblik i de forandringer, der kommer til at præge vores adfærd i arbejdslivet fremover. Eva præsenterer ledelsesmæssige muligheder affødt af adfærdsændringerne og skræddersyer indlægget i forhold til de udfordringer i står overfor.  

Foredraget henvender sig til virksomheder og organisationer med behov for at forstå, hvad det kræver at lede medarbejdere i årene frem.
 

NYBRUD: De nye roller: Køn, kønsroller, forældre og børn

Et af de steder, hvor der sker de største forandringer er når det gælder køn, kønsroller, forældre og børn. Flere års dyrkelse af diversitet har givet stemme til alle dem, der opfatter sig selv anderledes og modreaktionen fra alle dem, der ikke opfatter sig anderledes er allerede på vej. Der er tale om et kvindeoprør 3,0 og en manderolle til revision for ikke at tale om alle de køn indimellem. På forældresiden er bagsiden af medaljen at præstationskulturen er ved at få overtaget. Modreaktionen er på vej på fuld kraft. Opgør med præstationskultur, curlingbørn, safetyism og forældre, der forsøger at være perfekte. Man kan tale om et skift fra tigerforældre til elefantforældre. Adfærdsændringerne overgår fantasien og giver grobund for et tankevækkende, lærerigt og inspirerende foredrag. Foredraget er baseret på en omfattende research og analyse af danskernes adfærdsændringer i hverdagslivet med fokus på forældre-rollen, børneopdragelse, køn og kønsroller.

Foredraget henvender sig til alle, som arbejder med mænd, kvinder, forældre og børn som målgruppe eller fokusområde.
 

NYBRUD: Danskernes klimaadfærd

Udviklingen i danskernes klimamæssige og bæredygtigheds-adfærd er et godt eksempel på, at der kan være langt fra holdning til handling. Adfærdsændringerne sker for det første ikke nødvendigvis af sig selv og for det andet ikke går så hurtigt. Efter at have fulgt danskernes klimaadfærd på nært hold i en årrække tegner der sig et billede af, hvilke mekanismer der skal i spil for at klimaadfærden går fra spredt fægtning til en adfærd, der gør en reel forskel.

Foredraget er en analyse og beskrivelse af danskernes holdninger til og adfærdsændringer når det gælder klima og bæredygtighed. Det er et researchbaseret bud på, hvad der skal ske for at accelerere denne adfærd og hvilke krav og forventninger, der er til virksomheder og offentlige instanser når det gælder klima og bæredygtighed. Foredraget er renset for ønsketænkning og zoomer skarpt ind på virkeligheden som den er, uanset om vi synes om den eller ej.

Foredraget henvender sig til alle virksomheder og offentlige instanser, som er optaget af klima, grøn omstilling og bæredygtighed

Booking af Alexander Holm


Forespørg gratis og uforpligtende på priser, dato og rådgivning. Kontakt StrongMind Foredrag på:


  
70 27 50 97

eller


kontakt@strongmind.dk

Du kan også udfylde kontaktformularen her på siden. Vi glæder os til at hjælpe dig :)
Foredragsholdere:  
Dato/tidspunkt:  
Sted:  
Kontaktperson (dit navn): *
Firma/Organisation:  
Dit telefon nr.:  
Din e-mail: *
Besked:
 
StrongMind Foredrag - Vi kender foredrag | Tel: 70 27 50 97 | E-mail: kontakt@strongmind.dk